زمان لازم برای چیدمان نور استودیویی

استاد عکاسی تبلیغاتیم بعد از حدود ۲۰ ۳۰سال کار و انجام چند صد پروژه عکاسی، میگفت هنوز که هنوزه وقتی کارفرما پاشو از در استودیو میذاره بیرون میگم وای خدایا اینو چجوری عکاسی کنم!
شاید بشه عکاسی استودیویی رو به یک محیط کاملا آزمایشگاهی یا حتی یک آزمایشگاه فیزیک تشبیه کرد! چرا که شما در حال کار کردن با نور و رفتار اون در برابر اجسام فیزیکی هستید. نور در شرایط مختلف دارای رفتارهای متفاوتیه.. این شرایط مختلف میتونه در اثر استفاده از شکل دهنده‌های نوری مختلف مثل سافت_باکس، اوکتاباکس یا اسنوت باشه. همچنین میتونه بخاطر رفتار نور در برابر متریال اجسام مختلف باشه.
بنابراین این توقع کاملا به جایی هستش که شما دو یا چند ساعت برای چیدمان نوری و صحنه‌ای عکاسی‌تون وقت بذارید و این کار هیچ زمان مشخص و تعین شده‌ای نداره. گرچه با دانش و تجربه بیشتر میتونید نسبت به خودتون سرعت‌ کار‌تون رو بهبود ببخشید ولی در کل باید بدونید که گذاشتن چند ساعت وقت برای رسیدن به چیدمان نوری و صحنه‌ای یک موضوع کاملا طبیعیه . بنابراین شما نباید از اینکه روی نورپردازی‌تون وقت زیادی صرف کردید اعتماد به نفس‌تون رو از دست بدید و احساس خستگی یا بی انگیزگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *